T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / DERİNCE - Derince Bilim ve Sanat Merkezi

Dr. Hayriye Sultan TUNÇ - Merkez Müdürü

Lisans eğitimini 2009 yılında Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nde Sınıf Öğretmenliği bölümünde yüksek onur belgesi ile , 2013 yılında yüksek lisans eğitimini Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretiminde, 2022 yılında doktora eğitimini Kocaeli Üniversitesi Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi alanında tamamlamıştır. Eğitim programları, üstün yetenekli öğrenciler, yönetim, motivasyon, eğitim- öğretimin sorunları konularında çeşitli kitap, makale bildiri ve yayınları bulunmaktadır. 2009 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığı´nda çeşitli pozisyonlarda çalışmış ve bu çalışmalarından ötürü 9 başarı belgesi, 3 üstün başarı belgesi ve 3 kere de ödül belgesi ile ödüllendirilmiştir.

Projeler:

2021-2022: Özel Yetenekli Öğrencilerle Çok Boyutlu Bilim Okuryazarlığı TÜBİTAK 4004 

2021-2022: Yapay Zeka Çağında Ses ve Müzik TÜBİTAK 4004 

2020-2023: Mindivers4all - Development Of A Care Program Based On The Principles Of Mindfulness And Holistic (ERASMUS+ KA201)

2021-2023: “Özel Yetenekliler İçin Özel Yetenek: Bütünleştirici Eğitimde Öğretmen Kapasitesinin Artırılması” (A Gifted for Gifted Increasing the Quality of Special Education Services for Inclusive Education) (Avrupa Komisyonu IPA II)

 

Yayınlar:

Beyhan, Ö. &; Tunç, H.S. (2011). Öğretmen Adayı Öğrencilerin Bilişim Teknolojilerini Etik Kullanımlarının İncelenmesi. Uluslararası Yüksek Öğretim Kongresi Yeni Yönelişler ve Sorunlar- Sözlü Bildiri İstanbul.

*Beyhan, Ö., Kuran, B. &; Tunç, H.S. (2012). “Portfolio Awareness Levels of Preservice Teachers.” Internatıonal Portfolio Symposium- Sözlü bildiri, Kayseri.

* Kuran, B. &;Tunç, H.S. (2012). “Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Öğretim Programında Geçen Değerlerin Ders Ve Çalışma Kitabına Yansımaları” 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi- 2012 Sözlü Bildiri- Bolu.

* Beyhan, Ö., Köksal, O. &; Tunç, H.S. (2013). “Okuduğunu Anlama Kazanımının Türkçe Dersi Başarısına Etkisinin İncelenmesi” International Symposium on Changes and New Trends in Education -2013 Sözlü Bildiri. Konya.

* Kemiksiz, Ö. &; TUNÇ. H.S. (2014). “İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarında Görsel Okuma ve Görsel Sunu Öğrenme Alanı. Kazanımları.” 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi- Sözlü Bildiri. Kütahya.

* Kemiksiz, Ö. &; TUNÇ. H.S. (2015). “7. Sınıf Türkçe Dersi Etkinliklerinde Grupla Öğretim Çalışmaları” 4. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi-Sözlü Bildiri- Sakarya

* Tunç, H.S.&; Toker-Gökçe A. (2016). “İlkokul Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Değerler Açısından incelenmesi.”- 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Kongresi- 2016 Sözlü Bildiri. Muğla.

* Tunç H. S. &; Altun, T. (2016). “Öğretmenlerin Nöbet Görevine Yönelik Metaforları”. International Management Research Congress- 2016 Sözlü Bildiri, Ankara.

* Tunç, H.S.&; Toker-Gökçe A. (2017). “Alo 147: Bilgi Uçurma (Whistle-Blowing) Açısından Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi” 4. International Eurasian Educational Research Congress-Sözlü Bildiri. Denizli.

*Dikme, E.; Tunç H.S. (2018). Zihinsel Engelli Öğrencilerin İş Deneyimlerinde Karşılaşılan Sorunlar” 5. International Eurasian Educational Research Congress- -Sözlü Bildiri. Antalya.

*Güven, E. ; Tunç, H.S. (2018). 8. Uluslarası Eğitimde Araştırmalar Kongresi- 2018 “Politika Metaforunun Eğitim Örgütlerine Yansımaları”- Sözlü Bildiri. Manisa.

*Tunç, H.S.; Toker-Gökçe, A. (2018). Alo 147 Bilgi Uçurma Mı? İspiyonculuk Hattı Mı?" 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi- Sözlü Bildiri. Sivas.

* Tunç, H.S &; Güven, E. (2018). “Ruhların Hapishanesi Metaforunun Eğitim Örgütlerine yansımaları” 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi-Sözlü Bildiri. Sivas.

* Tunç, H.S.; Toker-Gökçe, A. (2018). Getting Lost in Turkish School culture of syrian Teachers” 4. International Conference on Research in Education and Science (ICRES) 2018- “Sözlü Bildiri. Muğla.

Tunç, H.S., Kezer, F. & Kurt, L. (2024). Destek Eğitim Odalarında Görev Yapabilecek Öğretmenlere Özel/Üstün Yetenekli Öğrenciler İle İlgili Eğitim Verilmesi. IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi 6-8 Mayıs 2024 Eskişehir, Türkiye. Sözlü Bildiri.

Tunç, H.S., Arcan, E. ; Bıçakcı, M. & Kurt, L. ( 2024 )Özel Yetenekli Öğrencilerle Çok Boyutlu Bilim Okuryazarlığı. IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi 6-8 Mayıs 2024 Eskişehir, Türkiye. Sözlü Bildiri.

Satıcı, A. Tunç H.S., Kezer, F. (2024). Bilim Ve Sanat Merkezi Öğretmenlerine Verilen Özelyetenekli Öğrenciler Eğitiminin Etkililiğinin İncelenmesi. IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi 6-8 Mayıs 2024 Eskişehir, Türkiye. Sözlü Bildiri.

Tunç, H.S.; Kezer, F.; Arcan, E. (2024). Özel Yetenekli Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yönelik Bir İhtiyaç Analizi. IX. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi 6-8 Mayıs 2024 Eskişehir, Türkiye. Sözlü Bildiri.

Beyhan, Ö. & Tunç, H.S. (2012). Öğretmen Adayı Öğrencilerin Bilişim Teknolojilerini Etik Kullanımlarının İncelenmesi- Yükseköğretim Dergisi, 2(2) 85-94

Beyhan, Ö., Kuran, B.& Tunç, H.S. (2012). Portfolio Awareness Levels Of Preservice Teachers- İnternational Portfolio Symposium Bildiri Kitapçığı s. 123-128

Beyhan, Ö., Köksal, O. & Tunç, H.S. (2013). Okuduğunu Anlama Kazanımının Türkçe Dersi Başarısına Etkisinin İncelenmesi- Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksek Okulu Dergisi Kasım 2014 16/2, s.152-161

Kemiksiz, Ö. & TUNÇ. H.S. (2015). İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabındaki Görsel Okuma ve Görsel Sunu Öğrenme Alanı Kazanımlarının İncelenmesi- Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, Cilt 1,s.180-190.

Tunç, H.S.& Toker-Gökçe, A. (2018). Okul Yöneticilerinin Alo 147 Hakkındaki Görüşlerinin Bilgi Uçurma Açısından Değerlendirilmesi- Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2018 6(4) 477–487

Tunç, H.S. (2022). Stres ve Yönetimi. Eğitim Kurumlarında Örgütsel Davranış Konuları II: Negatif Örgütsel Davranış kitabı içinde.  Ed Sibel Güven. Nobel Yayıncılık.

Tunç H.S.  (2022). BİLSEM Öğretmenleri İçin Özel Yeteneklilerin Eğitimi El Kitabı (TREESP 2.1. IQSES/230) İzmit Bilim ve Sanat Merkezi Editör. ISBN: 978-605-71818-1-7. İzmit Bilim ve Sanat Merkezi Yayınevi. Kocaeli.

Tunç, H.S. (2022). Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Destek Eğitimi El Kitabı (TREESP 2.1. IQSES/230) İzmit Bilim ve Sanat Merkezi Editör. ISBN: 978-605-71818-0-0. İzmit Bilim ve Sanat Merkezi Yayınevi. Kocaeli.

Tunç, H.S. (2022). Özel Yetenekli Çocuğa Sahip Ailelere Rehber Kitapçığı. (TREESP 2.1. IQSES/230) İzmit Bilim ve Sanat Merkezi Editör.  ISBN: 978-605-7818-2-4. İzmit Bilim ve Sanat Merkezi Yayınevi. Kocaeli.